Článok I. Úvodné ustanovenia
1.1 Spoločnosť Bytservis 2M s.r.o., so sídlom Robotnícka 56, 90501, Senica, IČO: 46796193, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trnava, oddiel: Sro, vl.č. 29993/T, je spoločnosťou zriadenou podľa práva Slovenskej republiky so sídlom na území Slovenskej republiky.
1.2 Zákazník je fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrela s Bytservis 2M s.r.o. ústnu alebo písomnú Kúpnu zmluvu alebo Zmluvu o dielo, príp. inú zmluvu, ktorá obsahuje ustanovenia Kúpnej zmluvy a/aj Zmluvy o dielo.
1.3 Za účelom úpravy práv a povinností zmluvných strán medzi Zákazníkom a Bytservis 2M s.r.o. z titulu uzatvorenej Kúpnej zmluvy alebo Zmluvy o dielo, boli vyhotovené tieto „Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o.“, s ktorými bol Zákazník v plnom rozsahu oboznámený, porozumel im a s právami a povinnosťami v nich uvedenými bez výhrad vyslovil svoj súhlas podpisom Dodacieho listu či iným spôsobom.
1.4 Od okamžiku udelenia súhlasu Zákazníka s Podmienkami sa tieto Podmienky v ich znení platnom ku dňu udelenia súhlasu Zákazníka stávajú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a/alebo Zmluvy o dielo, a to aj v prípade, ak samotná Zmluva nebola uzavretá v písomnej forme; súčasne od tohto okamžiku sú tieto Podmienky záväzné pre Bytservis 2M s.r.o. a Zákazníka ako zmluvné strany Zmluvy.
Článok II. Definície pojmov
2.1 Pre účely Zmluvy vrátane týchto Podmienok sa definujú nižšie uvedené pojmy nasledovným spôsobom:
„Akcia“ je marketingová akcia spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. spočívajúca v dočasnom znížení cien tovarov alebo služieb predávaných, resp. poskytovaných, spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. .
„Bankový účet Bytservis 2M s.r.o. “ – je bankový účet spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. uvedený na Faktúre, inak bankový účet č. 5040092803/0900 vedený v Slovenskej sporiteľni.
„Cena Diela“ alebo „Cena za Dielo“ je cena za vyhotovenie Diela, ktorú je povinný Objednávateľ uhradiť na základe Zmluvy o dielo spoločnosti Bytservis 2M s.r.o., a ktorej výška sa určí podľa ustanovení článku X. týchto Podmienok.
„Cenníky Bytservis 2M s.r.o. “ sú cenníky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o., ktoré sú zverejnené na Webovej stránke klimatizaciesenica.sk .
„Cenová Ponuka Bytservis 2M s.r.o. “ je cenová ponuka na dodanie Tovaru alebo na vyhotovenie Diela, ktorá bola vyhotovená spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. pre Zákazníka (resp. pred uzavretím Zmluvy pre záujemcu o uzavretie Zmluvy, z ktorého sa po podpise Zmluvy stal Zákazník).
„Dielo“ je zhotovenie určitej veci pokiaľ nespadá pod Kúpnu zmluvu, montáž určitej veci, jej údržba, vykonanie dohodnutej opravy alebo úpravy určitej veci alebo hmotne zachytený výsledok inej činnosti spoločnosti Bytservis 2M s.r.o.; Dielom sa rozumie vždy zhotovenie, montáž, údržba, oprava alebo úprava stavby alebo jej časti.
„Dodací list“ je písomný dokument bez ohľadu na jeho názov (dodací list, dodací a záručný list, preberací protokol, protokol o prevzatí, apod.), ktorý podpisuje Zákazník pri, resp. po, prevzatí Tovaru na základe Kúpnej zmluvy alebo Diela na základe Zmluvy o Dielo, alebo ich častí, a ktorým Zákazník potvrdzuje prevzatie Tovaru alebo Diela, alebo ich častí, od spoločnosti Bytservis 2M s.r.o.. Dodací list musí byť vždy vyhotovený v písomnej forme a môže obsahovať najmä bližšiu špecifikáciu Tovaru resp. Diela, označenie Zmluvných strán, dátum prevzatia Tovaru resp. Diela Zákazníkom a podpis Zákazníka.
„Faktúra“ je účtovný (daňový) doklad vystavený spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. na Kúpnu cenu za Tovar dodaný na základe Kúpnej zmluvy, alebo jej časť, alebo na Cenu Diela za vykonanie Diela na základe Zmluvy o Dielo, alebo jej časť.
„Fakturačná adresa Bytservis 2M s.r.o. “ je adresa sídla spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. .
„Kontaktná adresa Bytservis 2M s.r.o. “ je adresa sídla spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. uvedená aktuálne v obchodnom registri spoločnosti Bytservis 2M s.r.o., alebo adresa Miesta prevádzky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. .
„Kontaktná adresa Zákazníka“ je adresa sídla / bydliska / miesta podnikania Zákazníka uvedená v samotnej Zmluve, ak bola Zmluva uzavretá písomne, inak adresa Zákazníka uvedená na Dodacom liste alebo na Faktúre. V prípade, že je samotná Zmluva uzatváraná v písomnej forme a adresa Zákazníka sa líši od adresy Zákazníka uvedenej na Dodacom liste alebo Faktúre, platí, že Kontaktná adresa Zákazníka je jeho adresa uvedená v písomnej Zmluve. Kontaktná adresa Zákazníka, ktorý je zapísaný v Obchodnom registri Slovenskej republiky alebo Živnostenskom registri Slovenskej republiky, je vždy bez ohľadu na vyššie uvedené aj jeho aktuálna adresa zapísaná v Obchodnom registri Slovenskej republiky alebo v Živnostenskom registri Slovenskej republiky, a to aj v prípade, ak by sa líšila od adresy uvedenej v Zmluve, Dodacom liste alebo Faktúre.
„Kontaktný e-mail Bytservis 2M s.r.o. “ je e-mailová adresa spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. info@klimatizaciesenica.sk .
„Kúpna cena“ je cena za dodanie a prevod vlastníckeho práva k Tovaru, ktorú je povinný Kupujúci (Zákazník) uhradiť na základe Kúpnej zmluvy spoločnosti Bytservis 2M s.r.o., a ktorej výška sa určí podľa ustanovení článku VI. týchto Podmienok.
„Kúpna zmluva“ je kúpna zmluva uzatvorená ústnou, písomnou alebo inou formou medzi Bytservis 2M s.r.o. ako stranou predávajúcou a Kupujúcim (Zákazníkom) ako stranou kupujúcou, ktorej predmetom je prevod vlastníckeho práva k Tovaru na Kupujúceho (Zákazníka) a povinnosť Kupujúceho (Zákazníka) zaplatiť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. za to Kúpnu cenu; súčasťou každej Kúpnej zmluvy sú vždy tieto Podmienky a Dodací list, ak bol Zmluvnými stranami vyhotovený.
„Kupujúci“ je fyzická alebo právnická osoba, ako zmluvná strana Kúpnej zmluvy na strane kupujúceho, ktorá uzavrela s Bytservis 2M s.r.o. ako predávajúcim Kúpnu zmluvu; Kupujúci je vždy Zákazníkom.
„Miesto prevádzky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. “ je miesto prevádzkarne spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. na adrese Robotnícka 56, 90501, Senica, prípadne na inej adrese, ktorá bude uvedená spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. na Dodacom liste alebo na Webovej stránke Bytservis 2M s.r.o. ako adresa prevádzky.
“ Bytservis 2M s.r.o. “ je spoločnosť Bytservis 2M s.r.o., so sídlom Robotnícka 56, 90501, Senica, IČO: 46 796 193, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trnava, oddiel: Sro, vl.č. 29993/T.
„Občiansky zákonník“ je zákon č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník, v znení neskorších právnych predpisov.
„Obchodný zákonník“ – je zákon č. 513/1991 Zb. obchodný zákonník, v znení neskorších právnych predpisov.
„Objednávateľ“ je fyzická alebo právnická osoba, ako zmluvná strana Zmluvy o dielo na strane objednávateľa, ktorá uzavrela s Bytservis 2M s.r.o. ako zhotoviteľom Zmluvu o dielo; Objednávateľ je vždy Zákazníkom.
„Podmienky“ sú tieto „Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o.“, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy v znení platnom ku dňu udelenia súhlasu Zákazníka s týmito Podmienkami, a to aj v prípade, ak samotná Zmluva nie je uzavretá v písomnej forme.
„Spotrebiteľ“ – je fyzická osoba, ktorá v právnom vzťahu s Bytservis 2M s.r.o. vystupuje na strane Kupujúceho alebo Objednávateľa, a ktorá pri uzatváraní príslušnej zmluvy v zmysle § 52 Občianskeho zákonníka nekoná v rámci jej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti. Spotrebiteľom je aj fyzická alebo právnická osoba v zmysle § 2 písm. a) ZOS, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
„Súhlas Zákazníka“ je súhlas Zákazníka s tým, aby tieto Podmienky boli neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy a boli tak pre obidve Zmluvné strany záväzné.
„Tovar“ je hnuteľná vec, ktorá je predmetom prevodu vlastníckeho práva z Bytservis 2M s.r.o. na Kupujúceho (Zákazníka) na základe Kúpnej zmluvy. Tovarom nie sú nehnuteľné veci, práva alebo záväzky.
„Webová stránka Bytservis 2M s.r.o. “ je webová stránka spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. umiestnená na adrese www.klimatizaciesenica.sk
.
„Zákazník“ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrela s Bytservis 2M s.r.o. Zmluvu; Zákazník môže byť Kupujúcim (pri uzatvorení Kúpnej zmluvy) alebo Objednávateľom (pri uzavretí Zmluvy o dielo), príp. aj Kupujúcim aj Objednávateľom zároveň.
„Záručný list“ je písomný záručný list podpísaný spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o., ktorým spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. poskytuje Kupujúcemu záruku za dodaný Tovar nad rámec záruk podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä Obchodného zákonníka, príp. aj iné ustanovenia. Záručný list spravidla podpisuje aj Kupujúci, a to pri prevzatí Tovaru.
„ZKR“ – zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v platnom znení.
„Zmluva“ je Kúpna zmluva alebo Zmluva o dielo, príp. zmluva uzatvorená medzi Zmluvnými stranami obsahujúca súčasne ustanovenia Kúpnej zmluvy aj Zmluvy o dielo, či iná zmluva uzatvorená medzi Zmluvnými stranami, ktorá obsahuje ustanovenia Kúpnej zmluvy a/alebo Zmluvy o dielo, a to bez ohľadu na formu uzavretia Zmluvy. Jednotlivé časti obsahu Zmluvy, resp. jednotlivé ustanovenia Zmluvy, môžu byť uzatvorené v rôznych formách (napr. časť písomne a časť ústne). Neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy sú vždy tieto Podmienky.
„Zmluva o dielo“ je zmluva o dielo uzatvorená ústnou, písomnou alebo inou formou medzi Bytservis 2M s.r.o. ako zhotoviteľom a Objednávateľom (Zákazníkom) ako objednávateľom, ktorou sa Bytservis 2M s.r.o. zaväzuje vykonať Dielo a Objednávateľ (Zákazník) sa zaväzuje za vykonanie Diela zaplatiť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. Cenu za Dielo; súčasťou každej Zmluvy o dielo sú vždy tieto Podmienky a Dodací list, ak bol Zmluvnými stranami vyhotovený.
„Zmluvné strany“ sú Bytservis 2M s.r.o. a Zákazník.
„ZOS“ je zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov
Článok III. Obsah, záväznosť a výklad Zmluvy
3.1 Tieto Podmienky predstavujú neoddeliteľnú súčasť Zmluvy, a to aj v prípade uzavretia Zmluvy inak ako písomne (tj. najmä ústnou alebo elektronickou formou na diaľku). Neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy sú aj písomný Dodací list a Cenníky Bytservis 2M s.r.o. zverejnené na Webovej stránke Bytservis 2M s.r.o., a to bez ohľadu na formu uzavretia Zmluvy.
3.2 Ak medzi Zmluvnými stranami nie je v samotnej písomnej Zmluve dohodnuté inak, platí, že udelenie Súhlasu Zákazníka s týmito Podmienkami dáva Zákazník podpisom Dodacieho listu, ak sa Dodací list vyhotovuje. Zákazník je povinný podpísať Dodací list vždy pri prevzatí Tovaru alebo Diela, alebo ich častí. Súhlas Zákazníka môže byť udelený aj podpisom Záručného listu, prípadne akoukoľvek inou formou a spôsobom, z ktorých je zrejmé, že Zákazník súhlasí s tým, aby Podmienky boli neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy.
3.3 Od okamžiku udelenia Súhlasu Zákazníka s týmito Podmienkami v zmysle bodu 3.2 tohto článku sa tieto Podmienky stávajú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy v ich znení platnom ku dňu udelenia Súhlasu Zákazníka, a ich platnosť a účinnosť nemôže byť oddelená od platnosti a účinnosti samotnej Zmluvy.
3.4 V prípade, že je samotná Zmluva uzatváraná písomnou formou, v prípade rozporu medzi ustanoveniami samotnej Zmluvy a ustanoveniami týchto Podmienok, platia ustanovenia samotnej písomnej Zmluvy, ktoré majú prednosť pred ustanoveniami týchto Podmienok.
3.5 V prípade, že je samotná Zmluva uzatváraná ústnou formou, v prípade rozporu medzi ujednaniami dohodnutými v samotnej ústnej Zmluve a ustanoveniami týchto Podmienok, platia ustanovenia týchto Podmienok, ktoré majú prednosť pred ujednaniami dohodnutými v samotnej ústnej Zmluve.
3.6 V prípade, že je samotná Zmluva uzatváraná ústnou formou, v prípade rozporu medzi ujednaniami dohodnutými v samotnej ústnej Zmluve a údajmi uvedenými na Dodacom liste majú prednosť údaje uvedené na Dodacom liste, ktoré majú prednosť pred ujednaniami samotnej ústnej Kúpnej zmluvy a údajmi na Faktúre.
3.7 V prípade, že je samotná Zmluva uzatvorená ústnou formou, Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že v prípade pochybností o obsahu Zmluvy, resp. obsahu práv a povinností Zmluvných strán, platia ustanovenia týchto Podmienok a skutočnosti uvedené na písomnom Dodacom liste.
3.8 Kde sa v tomto článku hovorí o „samotnej Zmluve“, má sa tým na mysli samotná Zmluva (najmä Kúpna zmluva alebo Zmluva o dielo) bez týchto Podmienok, Dodacieho listu alebo iných jej súčastí. Ak z povahy veci nevyplýva inak, kde sa v týchto Podmienkach hovorí o Zmluve, myslí sa tým Zmluva vrátane všetkých jej súčastí, tj. vrátane týchto Podmienok a Dodacieho listu.
3.9 Kde sa v týchto Podmienkach hovorí o „Podmienkach“, myslia sa tým výlučne tieto Podmienky (tj. bez Dodacieho listu a Zmluvy). Kde sa v týchto Podmienkach hovorí o „Dodacom liste“, myslí sa tým výlučne Dodací list (tj. bez týchto Podmienok a bez Zmluvy a Faktúry). Kde sa v týchto Podmienkach hovorí o Faktúre, myslí sa tým výlučne Faktúra bez Dodacieho listu alebo Zmluvy.
Článok IV. Predmet a obsah Kúpnej zmluvy
4.1 Ustanovenia tohto článku a článkov V. až VII. týchto Podmienok upravujú práva a povinnosti Zmluvných strán v prípade uzavretia Kúpnej zmluvy, pričom Zákazník má postavenie kupujúceho a spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. postavenie predávajúceho. Ak je predmetom záväzku spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. montáž veci, ide o Zmluvu o dielo.
4.2 Predmetom Kúpnej zmluvy je záväzok Bytservis 2M s.r.o. dodať a previesť na Kupujúceho vlastníckeho právo k Tovaru a záväzok Kupujúceho Tovar prevziať a uhradiť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. Kúpnu cenu.
4.3 Ak medzi Zmluvnými stranami nie je v písomnej Kúpnej zmluve dohodnuté inak, platí, že Kúpna zmluva je uzatvorená okamžikom prijatia návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy jednej zo Zmluvných strán druhou zo Zmluvných strán; to platí v prípade akejkoľvek formy návrhu a jeho prijatia, a to najmä ústne, písomne alebo elektronickou formou (e-mailom). V prípade pochybností o okamžiku uzavretia Kúpnej zmluvy, platí, že Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením Cenovej Ponuky Bytservis 2M s.r.o. Kupujúcim akoukoľvek formou, ale najneskôr okamžikom prevzatia Tovaru Kupujúcim.
4.4 Uzavretím Kúpnej zmluvy tak vzniká medzi Bytservis 2M s.r.o. ako predávajúcim a Kupujúcim právny vzťah, ktorého obsah (tj. práva a povinnosti) je vymedzený Kúpnou zmluvou vrátane týchto Podmienok a Dodacieho listu (ak sa podpisuje), ako neoddelitelnými súčasťami Kúpnej zmluvy, a príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä Obchodným zákonníkom. Ustanovenia Kúpnej zmluvy vrátane týchto Podmienok majú prednosť pred ustanoveniami Obchodného zákonníka.
4.5 Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade pochybností o tom, aký Tovar je, resp. mal byť, predmetom Kúpnej zmluvy, platí, že predmetom Kúpnej zmluvy je Tovar, ktorý sa určí nasledovne podľa uvedeného poradia:
a) ak je samotná Kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme alebo v elektronickej forme (e-mailom), platí, že predmetom Kúpnej zmluvy je Tovar špecifikovaný v samotnej Kúpnej zmluve,
b) ak je Kúpna zmluva uzatvorená v inej forme ako je uvedené v písm. a) tohto bodu, platí, že predmetom Kúpnej zmluvy je Tovar špecifikovaný v písomnom Dodacom liste,
c) ak sa Dodací list nepodpisuje, alebo si Kupujúci Tovar prevzal pred podpisom Dodacieho listu, platí, že predmetom Kúpnej zmluvy je Tovar, ktorý si Kupujúci skutočne prevzal; prevzatím Tovaru Kupujúci potvrdzuje, že všetok Tovar, ktorý prevzal, je predmetom Kúpnej zmluvy.
Zmluvné strany sa dohodli, že pokiaľ nie je Kupujúcim preukázaný opak, za Tovar, ktorý si Kupujúci skutočne prevzal v zmysle písm. c) tohto bodu je Tovar, ktorý je uvedený na Faktúre vystavenej spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. .
Článok V. Dodanie a prevzatie Tovaru
5.1 Spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. je povinná dodať Tovar, ktorý obsahuje obvyklé vlastnosti Tovaru, a ktorý je použiteľný pre obvyklé účely, na ktoré sa Tovar spravidla používa.
5.2 V prípade, že má Tovar podľa vôle Kupujúceho obsahovať akékoľvek špecifické alebo nadštandardné vlastnosti nad rámec vlastností Tovaru uvedených v bode 5.1 tohto článku, musia byť tieto špecifické vlastnosti Tovaru uvedené v písomnej Kúpnej zmluve podpísanej obidvomi Zmluvnými stranami, inak tým spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. nie je viazaná a Kupujúci je povinný si dodaný Tovar prevziať a zaplatiť za neho Kúpnu cenu; to isté platí aj v prípade, ak má byť Tovar používaný na iné než obvyklé účely alebo má spĺňať akékoľvek nadštandardné či neobvyklé technické či iné vlastnosti. Pre účely odstránenia pochybností platí, že pre splnenie požiadavky písomnej formy Kúpnej zmluvy požadovanej v tomto bode nestačí elektronicky učinená emailová objednávka Kupujúceho, ale písomná (listinná) forma Kúpnej zmluvy s podpismi obidvoch Zmluvných strán, ibaže e-mailovú objednávku Zákazníka Bytservis 2M s.r.o. preukázateľne potvrdila elektronicky emailom, z ktorého jednoznačne vyplýva súhlas Bytservis 2M s.r.o. s nadštandardnými vlastnosťami Tovaru.
5.3 Ak v písomnej Kúpnej zmluve nie je Zmluvnými stranami výslovne dohodnutý termín dodania Tovaru platí, že termín dodania Tovaru je oprávnená určiť jednostranne spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. . Termín dodania Tovaru je spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. oprávnená jednostranne zmeniť a oznámiť Objednávateľovi, a to najmä ak Objednávateľ porušuje svoju povinnosť poskytovať súčinnosť, alebo sa vyskytnú okolnosti, ktoré Bytservis 2M s.r.o. nemôže ovplyvniť (napr. omeškanie dodávateľa Bytservis 2M s.r.o.).
5.4 Ak v písomnej Kúpnej zmluve nie je Zmluvnými stranami výslovne dohodnutý spôsob a miesto dodania Tovaru, je Bytservis 2M s.r.o. povinná dodať Tovar tým, že umožní Kupujúcemu nakladať s Tovarom v Mieste prevádzky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o..
5.5 Spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. je povinná dodať spolu s Tovarom doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru (napr. návody na použitie, manuály apod.) len ak je to výslovne dohodnuté v písomnej Kúpnej zmluve alebo v Dodacom liste.
5.6 Kupujúci je povinný si prevziať riadne dodaný Tovar v mieste, čase a spôsobom dohodnutým v Kúpnej zmluve, resp. týchto Podmienkach, inak sa dostane do omeškania so splnením jeho záväzku si Tovar ponúknutý spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. prevziať. Ak Kupujúci poruší svoju povinnosť si Tovar prevziať podľa predchádzajúcich ustanovení, je Bytservis 2M s.r.o. oprávnená Kupujúceho vyzvať (akoukoľvek formou) k prevzatiu Tovaru s určením miesta a času prevzatia Tovaru, ktoré má právo jednostranne určiť spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. .
5.7 Kupujúci je povinný pri prevzatí Tovaru podpísať písomný Dodací list, ktorý bude obsahovať minimálne nasledujúce náležitosti: identifikáciu Kupujúceho v rozsahu meno/názov, sídlo/adresu, IČO Kupujúceho, ďalej špecifikáciu prevzatého Tovaru, dátum podpisu Dodacieho listu, podpis Kupujúceho, resp. osoby oprávnenej konať menom Kupujúceho. Dodací list môže obsahovať aj iné náležitosti, ak to bude niektorá zo Zmluvných strán požadovať. Dodací list slúži ako potvrdenie Kupujúceho, že Tovar od spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. prevzal, pričom jeden originál Dodacieho listu vždy náleží spoločnosti Bytservis 2M s.r.o..
5.8 Kupujúci je povinný si prevziať riadne dodaný Tovar a podpísať spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. Dodací list. Kupujúci je oprávnený nevydať Tovar Kupujúcemu dovtedy, kým mu Kupujúci nepodpíše Dodací list, ktorý bude obsahovať všetky povinné náležitosti podľa bodu 5.7 tohto článku, pričom v tomto prípade sa povinnosť Bytservis 2M s.r.o. dodať Kupujúcemu Tovar riadne a včas bude považovať za splnenú.
Článok VI. Kúpna cena a jej splatnosť
6.1 Spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. vzniká nárok na zaplatenie Kúpnej ceny v lehote jej splatnosti v okamžiku prevzatia Tovaru Kupujúcim.
6.2 Kúpna cena je Zmluvnými stranami spravidla dohodnutá v Kúpnej zmluve vrátane jej súčastí. V prípade, že je Kúpna zmluva uzatvorená v ústnej forme, v pochybnostiach platí, že Kúpna cena za dodanie Tovaru je cena uvedená v Cenovej ponuke spoločnosti Bytservis 2M s.r.o, príp. na Dodacom liste, ak Dodací list obsahuje výšku Kúpnej ceny, ktoré majú v tomto prípade prednosť pred ujednaniami o výške kúpnej ceny uvedenými v samotnej Kúpnej zmluve uzavretej v ústnej forme. Ak však Kúpna cena nie určiteľná podľa vyššie uvedených ustanovení a nie je preukázaný opak, platí, že Kúpna cena za dodanie tovaru je Kúpna cena uvedená na Faktúre vystavenej spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o, ktorá sa v zmysle § 448 ods. 2 Obchodného zákonníka za cenu, za ktorú sa obvykle predával taký alebo porovnateľný tovar v čase uzavretia Kúpnej zmluvy za zmluvných podmienok obdobných obsahu Kúpnej zmluvy.
6.3 Kupujúci je povinný uhradiť Kúpnu cenu v lehote splatnosti bezhotovostným prevodom, príp. hotovostným vkladom, na Bankový účet Bytservis 2M s.r.o. Kúpna cena sa považuje za uhradenú okamžikom pripísania celej Kúpnej ceny na príslušný Bankový účet Bytservis 2M s.r.o. V prípade akýchkoľvek bankových poplatkov (aj v rámci cezhraničného bankového prevodu) nesie náklady na tieto poplatky v plnej miere Kupujúci, ktorý je povinný zabezpečiť, aby na Bankový účet Bytservis 2M s.r.o bola pripísaná celá hodnota Kúpnej ceny.
6.4 V prípade, že je samotná Kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu Kúpnu cenu v lehote splatnosti tam uvedenej, inak v lehote splatnosti určenej podľa ustanovení bodu 6.5 tohto článku. Lehota splatnosti dohodnutá v samotnej písomnej Kúpnej zmluve má prednosť pred lehotou splatnosti určenou podľa týchto Podmienok, alebo uvedenej na Dodacom liste alebo na Faktúre.
6.5 Kupujúci je povinný uhradiť Kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. Splatnosť Kúpnej ceny podľa predchádzajúcej vety platí bez ohľadu na skutočnosť, či Bytservis 2M s.r.o. vystavila a doručila Kupujúcemu Faktúru a bez ohľadu na lehotu splatnosti uvedenej na Faktúre. Zmluvné strany sa dohodli a berú na vedomie, že deň podpisu Dodacieho listu Kupujúcim sa považuje za deň prevzatia Tovaru.
6.6 Bytservis 2M s.r.o. je oprávnená požadovať od Zákazníka pred dodaním Tovaru zálohu na dodanie Tovaru, ktorá sa v prípade jej zaplatenia Zákazníkom započíta do úhrady Kúpnej ceny. Ak nie je vo výzve Bytservis 2M s.r.o. uvedené inak, záloha je splatná do 14 dní odo dňa doručenia výzvy Zákazníkovi. V prípade, ak Zákazník zálohu nezaplatí včas, predlžuje sa lehota Bytservis 2M s.r.o. pre dodanie Tovaru o omeškanie Zákazníka so zaplatením zálohy. Ak záloha nebude zaplatená ani do 10 dní odo dňa jej splatnosti, môže Bytservis 2M s.r.o. od Kúpnej zmluvy jednostranne odstúpiť.
Článok VII. Výhrada vlastníckeho práva a prechod nebezpečenstva škody na Tovare pri Kúpnej zmluve
7.1 Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci nadobudne k Tovaru vlastnícke právo v momente prevzatia Tovaru len za predpokladu, že Kupujúci uhradil pred prevzatím Tovaru celú Kúpnu cenu Tovaru a všetky ďalšie záväzky, ktoré mal voči Bytservis 2M s.r.o. (napr. úroky z omeškania, zmluvné pokuty, náhradu škody, atď.) vyplývajúce z Kúpnej zmluvy. Ustanovenia tohto bodu sa nedotýkajú vzniku nároku Bytservis 2M s.r.o. na uhradenie Kúpnej ceny prevzatím Tovaru Kupujúcim.
7.2 V prípade, že v momente prevzatia Tovaru Kupujúcim nebola uhradená celá Kúpna cena Tovaru alebo spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. má voči Kupujúcemu akékoľvek pohľadávky vyplývajúce z Kúpnej zmluvy, prejde vlastnícke právo k Tovaru na Kupujúceho až úplným uhradením Kúpnej ceny a všetkých záväzkov Kupujúceho voči Predávajúcemu z Kúpnej zmluvy vyplývajúcich. Prechod vlastníckeho práva na Kupujúceho po prevzatí Tovaru nemá vplyv na povinnosť úhrady Kúpnej ceny Kupujúcim.
7.3 V prípade, že vlastnícke právo prechádza na Kupujúceho v zmysle tohto článku až po prevzatí Tovaru, stáva sa Kupujúci oprávneným držiteľom Tovaru až do okamžiku nadobudnutia jeho vlastníckeho práva k Tovaru podľa bodu 7.2 tohto článku, príp. do okamžiku vzniku povinnosti Kupujúceho vrátiť Tovar spoločnosti Bytservis 2M s.r.o.; nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho v zmysle bodu 7.8 tohto článku.
7.4 V čase, kedy je Kupujúci držiteľom (oprávneným alebo neoprávneným) Tovaru, ale ešte nie je jeho vlastníkom, je Kupujúci povinný udržiavať Tovar na svoje náklady v riadnom a prevádzkyschopnom stave a zdržať sa akýchkoľvek činností, ktoré by Tovar poškodili či znížili jeho hodnotu. Do okamžiku, kedy sa Kupujúci stane vlastníkom Tovaru, nie je Kupujúci oprávnený umožniť nakladanie či užívanie Tovaru tretej osobe, nesmie Tovar odovzdať tretej osobe, nesmie previesť úplatne alebo bezúplatne vlastnícke právo k Tovaru na tretiu osobu, zriadiť na Tovar záložné právo, predkupné právo, či Tovar iným spôsobom zaťažiť, učiniť predmetom zabezpečovacieho prevodu práva či vykonať s Tovarom akúkoľvek inú dispozíciu, ktorá by zhoršila alebo znemožnila postavenie spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. ako vlastníka Tovaru a obmedzila či znemožnila jeho možnosť prevziať Tovaru späť od Kupujúceho v prípade odstúpenia od Zmluvy spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. . V prípade zvýšenia hodnoty Tovaru v dôsledku konania Kupujúceho ako držiteľa (oprávneného či neoprávneného) Tovaru, a v prípade vzniku povinnosti Kupujúceho vrátiť Tovar späť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. (napr. v dôsledku odstúpenia od Zmluvy), nevznikne spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. akýkoľvek záväzok uhradiť Kupujúcemu náklady spojené so zvýšením hodnoty Tovaru.
7.5 Ak Kupujúci poruší ktorúkoľvek z povinností uvedených v bode 7.4 tohto článku, vznikne spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. nárok na zmluvnú pokutu voči Kupujúcemu vo výške Kúpnej ceny a príslušnej sadzby DPH, a to najmä ak napriek tomu, že nie je vlastníkom Tovaru, tento Tovar prevedie na tretiu osobu či vykoná iné úkony alebo dispozície s Tovarom, v dôsledku ktorých k Tovaru nadobudne vlastnícke právo, právo držby alebo právo užívania tretia osoba. Vznik a trvanie nároku spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. na náhradu škody a zaplatenie Kúpnej ceny Tovaru ustanoveniami tohto bodu nie sú dotknuté. Nárok Bytservis 2M s.r.o. na zmluvnú pokutu podľa tohto bodu vzniká okamžikom porušenia povinnosti Kupujúceho.
7.6 Ak Kupujúci poruší ktorúkoľvek z povinností uvedených v bode 7.4 tohto článku, zodpovedá spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. za všetky náklady spojené s uplatnením vlastníckeho práva Bytservis 2M s.r.o. k Tovaru, a to najmä ak napriek tomu, že nie je vlastníkom Tovaru, umožní tretej osobe s Tovarom nakladať či ho užívať (napr. dá Tovar do nájmu, pôžičky, apod.). Kupujúci je v takom prípade súčasne povinný previesť na Bytservis 2M s.r.o. všetok prospech, ktorý od tretej osoby obdržal ako protihodnotu za to, že umožnil tretej osobe nakladať či užívať Tovar (napr. nájomné). Vznik a trvanie nároku spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. na náhradu škody a zaplatenie Kúpnej ceny Tovaru , ako aj práva Bytservis 2M s.r.o. podľa bodu 7.5 tohto článku nie sú ustanoveniami tohto bodu dotknuté. Nároky Bytservis 2M s.r.o. na náhradu nákladov a vydanie prospechu podľa tohto bodu vznikajú okamžikom porušenia povinnosti Kupujúceho.
7.7 Nároky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. na zmluvné pokuty a iné nároky Bytservis 2M s.r.o. voči Kupujúcemu podľa tohto článku, ako aj prípadný nárok Bytservis 2M s.r.o. na náhradu škody spôsobenej v dôsledku porušenia povinností Kupujúceho uvedenými v tomto článku, sa kumulujú, trvajú aj po zaplatení celej Kúpnej ceny Kupujúcim (resp. po nadobudnutí vlastníckeho práva Kupujúceho k Tovaru), a trvajú aj v prípade zániku Zmluvy z dôvodu odstúpenia od Zmluvy ktoroukoľvek Zmluvnou stranou.
7.8 Na Kupujúceho prechádza nebezpečenstvo škody na Tovare okamžikom prevzatia Tovaru, resp. okamžikom, kedy sa Kupujúci dostane do omeškania s prevzatím Tovaru.
Článok VIII. Predmet a obsah Zmluvy o dielo
8.1 Ustanovenia tohto článku a článkov IX. až XI. týchto Podmienok upravujú práva a povinnosti Zmluvných strán v prípade uzavretia Zmluvy o dielo, pričom Zákazník je v postavení objednávateľa a spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. v postavení zhotoviteľa. V prípade uzavretia Zmluvy so Zákazníkom, ktorej predmetom je aj montáž Tovaru, považuje sa Zmluva za Zmluvu o dielo v zmysle týchto Podmienok.
8.2 Predmetom Zmluvy o dielo je záväzok Bytservis 2M s.r.o. vykonať Dielo a záväzok Objednávateľa Dielo prevziať a zaplatiť za neho spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. Cenu za Dielo.
8.3 Ak medzi Zmluvnými stranami nie je v písomnej Zmluve o Dielo dohodnuté inak, platí, že Zmluva o dielo je uzatvorená okamžikom prijatia návrhu na uzavretie Zmluvy o dielo jednej zo Zmluvných strán druhou zo Zmluvných strán; to platí v prípade akejkoľvek formy návrhu a jeho prijatia, a to najmä ústne, písomne alebo elektronickou formou (e-mailom). V prípade pochybností o okamžiku uzavretia Zmluvy o dielo, platí, že Zmluva o dielo je uzavretá potvrdením Cenovej Ponuky Objednávateľom akoukoľvek formou, ale najneskôr okamžikom prevzatia Diela Objednávateľom.
8.4 Uzavretím Zmluvy o dielo vzniká medzi Bytservis 2M s.r.o. ako zhotoviteľom a Objednávateľom právny vzťah, ktorého obsah (tj. práva a povinnosti) je vymedzený Zmluvou o dielo vrátane týchto Podmienok a Dodacieho listu (ak sa podpisuje), ako neoddeliteľnými súčasťami Zmluvy o dielo, a príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä Obchodným zákonníkom. Ustanovenia Zmluvy o dielo vrátane týchto Podmienok majú prednosť pred ustanoveniami Obchodného zákonníka.
8.5 Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade pochybností o tom, aké Dielo je, resp. malo byť, predmetom Zmluvy o dielo, platí, že predmetom Zmluvy o dielo je Dielo, ktoré sa určí nasledovne podľa uvedeného poradia:
a) ak je samotná Zmluva o dielo uzatváraná v písomnej forme alebo v elektronickej forme (e-mailom), platí, že jej predmetom je Dielo špecifikované v samotnej Kúpnej zmluve,
b) ak je samotná Zmluva o dielo uzatváraná v inej forme ako je uvedené v písm. a) tohto bodu, platí, že jej predmetom je Dielo špecifikované v písomnom Dodacom liste,
c) ak sa Dodací list nepodpisuje, alebo si Objednávateľ Dielo prevzal pred podpisom Dodacieho listu, platí, že predmetom Zmluvy o dielo je Dielo, ktoré si Kupujúci skutočne prevzal; prevzatím Diela Objednávateľ potvrdzuje, že Dielo, ktorý prevzal, je predmetom Zmluvy o dielo.
Zmluvné strany sa dohodli, že pokiaľ nie je Objednávateľom preukázaný opak, za Dielo, ktoré si Objednávateľ skutočne prevzal v zmysle písm. c) tohto bodu je Dielo, ktoré je uvedené na Faktúre vystavenej spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. .
Článok IX. Vykonanie a prevzatie Diela
9.1 Bytservis 2M s.r.o. splní svoju povinnosť vykonať Dielo jeho riadnym ukončením a odovzdaním Diela Zákazníkovi spôsobom a v mieste dohodnutým v samotnej písomnej Zmluve o dielo, inak v mieste a spôsobom určeným týmito Podmienkami.
9.2 Spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. je povinná vykonať Dielo, ktoré je použiteľné pre obvyklé účely, na ktoré sa Dielo spravidla používa v bežnom obchodnom styku.
9.3 V prípade, že má Dielo podľa vôle Objednávateľa obsahovať akékoľvek špecifické alebo nadštandardné vlastnosti nad rámec vlastností Diela uvedených v bode 9.2 tohto článku, musia byť tieto špecifické vlastnosti Diela uvedené v písomnej Zmluve o dielo podpísanej obidvomi Zmluvnými stranami, inak tým spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. nie je viazaná a Objednávateľ je povinný si Dielo prevziať a zaplatiť Cenu Diela; to isté platí aj v prípade, ak má byť Dielo používané na iné než obvyklé účely alebo má spĺňať akékoľvek nadštandardné či neobvyklé technické či iné vlastnosti. Pre účely odstránenia pochybností platí, že pre splnenie požiadavky písomnej formy Zmluvy o dielo požadovanej v tomto bode nestačí elektronicky učinená emailová objednávka Objednávateľa, ale písomná (listinná) forma samotnej Zmluvy s podpismi obidvoch Zmluvných strán, ibaže e-mailovú objednávku Zákazníka spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. preukázateľne potvrdila elektronicky emailom, z ktorého jednoznačne vyplýva súhlas Bytservis 2M s.r.o. s nadštandartnými vlastnosťami Diela.
9.4 Ak písomná Zmluva o dielo nestanoví miesto odovzdania Diela ani povinnosť Bytservis 2M s.r.o. odoslať Dielo, uskutočňuje sa odovzdanie v mieste, ktoré určí spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. ako zhotoviteľ Diela a oznámi Objednávateľovi. Ak Bytservis 2M s.r.o. neurčí miesto odovzdania Diela, odovzdá sa v mieste, o ktorom Objednávateľ vedel alebo musel vedieť v čase uzavretie Zmluvy o dielo, že v ňom bude spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. Dielo vykonávať (spravidla miesto, kde sa mala vykonať montáž hnuteľných vecí, atď.). Ak nie je miesto odovzdania Diela možné určiť podľa predchádzajúcich ustanovení tohto bodu, je miesto odovzdania Diela Adresa prevádzky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. .
9.5 Ak v písomnej Zmluve o dielo nie je dohodnuté inak, splní Bytservis 2M s.r.o. svoju povinnosť vykonať Dielo, keď umožní Objednávateľovi nakladať s riadne vykonaným Dielom v mieste určenom podľa bodu 9.4 tohto článku.
9.6 Ak nie je doba vykonania Diela dohodnutá v samotnej písomnej Zmluve o dielo, je spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. ako zhotoviteľ oprávnená určiť jednostranne termín vykonania Diela v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu Diela, potrebnú mieru a výkon súčinnosti Objednávateľa, povahu a dostupnosť Tovaru, ktorý je potreba k vykonaniu Diela a iných skutočností, ktoré môžu mať vplyv na vykonávanie Diela; v takom prípade je spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. oprávnená aj jednostranne zmeniť termín vykonania Diela. Termín vykonania Diela (aj dohodnutý Zmluvnými stranami) sa predlžuje o dobu, kedy je Objednávateľ v omeškaní so splnením jeho povinnosti alebo Objednávateľ porušuje svoju povinnosť poskytovať spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. súčinnosť (najmä zabezpečiť prístup do priestorov, kde sa Dielo má vykonávať), alebo sa vyskytnú okolnosti, ktoré Bytservis 2M s.r.o. nemôže ovplyvniť.
9.7 Spoločnosť Bytservis 2M s.r.o.je oprávnená poveriť vykonávaním Diela inú osobu. Pri vykonávaní Diela má spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. zodpovednosť, akoby Dielo vykonávala sama.
9.8 Ak Bytservis 2M s.r.o. zistí pri vykonávaní Diela skryté prekážky, týkajúce sa veci, na ktorej sa má vykonať Dielo, alebo mieste, kde sa má Dielo vykonať, a tieto prekážky znemožňujú vykonanie Diela dohodnutým spôsobom, je Bytservis 2M s.r.o. oprávnená to bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 10 pracovných dní, oznámiť Objednávateľovi a navrhnúť mu zmenu Diela. Do dosiahnutia dohody o zmene Diela je Bytservis 2M s.r.o. oprávnený vykonávanie Diela prerušiť, pričom toto sa nepovažuje za porušenie Zmluvy a o dobu prerušenia sa predlžuje termín vykonania Diela. Ak sa strany v primeranej lehote, ale najneskôr do 30 dní od oznámenia, nedohodnú na zmene Zmluvy, môže ktorákoľvek Zmluvná strana od Zmluvy odstúpiť, spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. má v tomto prípade nárok na náhradu škody a zaplatenie primeranej časti Ceny Diela, ktoré bolo spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. vykonané.
9.9 Objednávateľ je povinný si vykonané Dielo prevziať v mieste, čase a spôsobom dohodnutým v Zmluve, inak je spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. oprávnená Objednávateľa jednostranne vyzvať písomne, ústne alebo elektronicky e-mailom k prevzatiu Diela s určením miesta a času prevzatia Diela, ktoré má právo jednostranne určiť spoločnosť Bytservis 2M s.r.o.. Ak si Objednávateľ Dielo nepreberie, dostane sa do omeškania so splnením jeho záväzku si Dielo prevziať.
9.10 Objednávateľ je povinný pri prevzatí Diela podpísať písomný Dodací list, ktorý bude obsahovať minimálne nasledujúce náležitosti: identifikáciu Objednávateľa v rozsahu meno/názov, sídlo/adresu, IČO Objednávateľa, ďalej špecifikáciu prevzatého Diela, dátum podpisu Dodacieho listu, podpis Objednávateľa, resp. osoby oprávnenej konať menom Objednávateľa. Dodací list môže obsahovať aj iné náležitosti, ak to bude niektorá zo Zmluvných strán požadovať. Dodací list slúži ako potvrdenie Objednávateľa, že Dielo od spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. prevzal, pričom jeden originál Dodacieho listu vždy náleží spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. .
9.11 Objednávateľ je povinný si prevziať riadne vykonané Dielo a podpísať spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. Dodací list. Objednávateľ je oprávnený nevydať Dielo Objednávateľovi dovtedy, kým mu Objednávateľ nepodpíše Dodací list, ktorý bude obsahovať všetky povinné náležitosti podľa bodu 9.10 tohto článku, pričom v tomto prípade sa povinnosť Bytservis 2M s.r.o. dodať Objednávateľovi Dielo riadne a včas bude považovať za splnenú.
Článok X.Cena za Dielo
10.1 Spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. vzniká nárok na zaplatenie Ceny za Dielo okamžikom vyhotovenia Diela.
10.2 Cena za Dielo je Zmluvnými stranami spravidla dohodnutá v Zmluve o dielo vrátane jej súčastí. V prípade, že je Zmluva o dielo uzatvorená v ústnej forme, v pochybnostiach platí, že Cena Diela je cena uvedená v Cenovej ponuke spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. alebo na Dodacom liste (ak obsahuje Cenu Diela), ktoré majú v tomto prípade prednosť pred ujednaniami o výške ceny za Dielo uvedenými v samotnej Zmluve o dielo uzavretej v ústnej forme. Ak však Cena Diela nie je určiteľná podľa predchádzajúcich ustanovení, a nie je preukázaný opak, platí, že Cena za Dielo je cena uvedená na Faktúre vystavenej spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o., ktorá sa v zmysle § 546 bude považovať za cenu, ktorá sa obvykle platí za porovnateľné dielo v čase uzavretia Zmluvy za obdobných obchodných podmienok.
10.3 Objednávateľ je povinný uhradiť Cenu Diela v lehote splatnosti bezhotovostným prevodom, príp. hotovostným vkladom, na Bankový účet Bytservis 2M s.r.o. . Cena Diela sa považuje za uhradenú okamžikom pripísania celej Ceny Diela na príslušný Bankový účet Bytservis 2M s.r.o. . V prípade akýchkoľvek bankových poplatkov (aj v rámci cezhraničného bankového prevodu) nesie náklady na tieto poplatky v plnej miere Objednávateľ, ktorý je povinný zabezpečiť, aby na Bankový účet Bytservis 2M s.r.o. bola pripísaná celá hodnota Ceny za Dielo.
10.4 V prípade, že je samotná Zmluva o dielo uzatvorená v písomnej forme, je Objednávateľ povinný uhradiť Bytservis 2M s.r.o. Cenu Diela v lehote splatnosti uvedenej v písomnej Zmluve, inak v lehote splatnosti určenej podľa ustanovení bodu 10.5 tohto článku. Lehota splatnosti dohodnutá v samotnej písomnej Zmluve má prednosť pred lehotou splatnosti uvedenej na Dodacom liste alebo na Faktúre.
10.5 Objednávateľ je povinný uhradiť Cenu za Dielo najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy si Dielo prevzal, resp. do 14 dní odo dňa, kedy si mal Dielo v súlade so Zmluvou alebo ustanoveniami bodu 9.9 týchto Podmienok prevziať. Splatnosť Ceny Diela podľa predchádzajúcej vety platí bez ohľadu na skutočnosť, či Bytservis 2M s.r.o. vystavila a doručila Objednávateľovi Faktúru a bez ohľadu na lehotu splatnosti uvedenej na Faktúre. Zmluvné strany sa dohodli a berú na vedomie, že deň podpisu Dodacieho listu Objednávateľom sa považuje za deň prevzatia Diela.
10.6 Bytservis 2M s.r.o. je oprávnená požadovať od Zákazníka pred dodaním Diela zálohu (preddavok) na vykonanie Diela, ktorá sa v prípade jej zaplatenia Zákazníkom započíta do úhrady Ceny za Dielo. Ak nie je vo výzve Bytservis 2M s.r.o. uvedené inak, záloha je splatná do 14 dní odo dňa doručenia výzvy Zákazníkovi. V prípade, ak Zákazník zálohu nezaplatí včas, predlžuje sa lehota Bytservis 2M s.r.o. pre vykonanie Diela o omeškanie Zákazníka so zaplatením zálohy. Ak záloha nebude zaplatená ani do 10 dní odo dňa jej splatnosti, môže Bytservis 2M s.r.o. od Zmluvy o dielo jednostranne odstúpiť.
Článok XI. Výhrada vlastníckeho práva a prechod nebezpečenstva škody na Diele
11.1 Objednávateľ nadobudne k Dielu vlastnícke právo v momente prevzatia Diela len za predpokladu, že Objednávateľ uhradil pred prevzatím Diela celú Cenu Diela a všetky ďalšie záväzky, ktoré mal voči Bytservis 2M s.r.o. (napr. úroky z omeškania, zmluvné pokuty, náhradu škody, atď.) vyplývajúce zo Zmluvy o dielo. Ustanovenia tohto bodu sa nedotýkajú vzniku nároku spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. na zaplatenie Ceny Diela okamžikom prevzatia Diela Objednávateľom.
11.2 V prípade, že v momente prevzatia Diela Objednávateľom nebola uhradená celá Cena Diela alebo spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. má voči Objednávateľovi akékoľvek pohľadávky vyplývajúce zo Zmluvy o dielo, prejde vlastnícke právo k Dielu na Objednávateľa až úplným uhradením Ceny Diela a všetkých záväzkov Objednávateľa voči spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. vyplývajúcich zo Zmluvy o dielo (vrátane prípadných sankcií, zmluvných pokút a náhrady škody).
11.3 Ak v priebehu vykonávania Diela sa Dielo alebo jeho časti stanú neoddeliteľnou súčasťou nehnuteľnosti, na ktorej je Dielo vykonávané (napr. zabudovanie elektrických a iných vedení do stien budovy); vlastnícke právo k týmto veciam prechádza v tomto prípade na vlastníka nehnuteľnosti okamžikom splynutia z nehnuteľnosťou. Ustanovenie prvej vety tohto bodu však neplatí v prípade hnuteľných vecí, ktoré je možné technicky oddeliť od nehnuteľnosti bez újmy na ich funkčnosti a bez toho, aby sa tieto veci po ich oddelení od nehnuteľnosti znehodnotili, pričom vlastnícke právo k týmto (hnuteľným a oddeliteľným) veciam prechádza na Zákazníka podľa bodov 11.1 alebo 11.2 tohto článku, resp. podľa bodov 7.1 a 7.2 týchto Podmienok; to platí aj v prípade, že je Dielo zhotovované u Objednávateľa, na jeho pozemku či nehnuteľnosti, alebo na pozemku či nehnuteľnosti, ktorú Objednávateľ obstaral. Zmluvné strany sa tak výslovne dohodli, že súčasťou nehnuteľnosti sa nestávajú najmä vonkajšie a vnútorné klimatizačné jednotky, aj keď sú pripevnené k nehnuteľnosti, nakoľko je možné ich kedykoľvek technicky oddeliť od nehnuteľnosti bez újmy na ich funkčnosti a bez toho, aby sa tieto klimatizačné jednotky znehodnotili; výhrada vlastníckeho práva podľa týchto Podmienok (body 11.1, 11.2, resp. 7.1 a 7.2) sa tak v plnom rozsahu uplatní aj na vonkajšie a vnútorné klimatizačné jednotky.
11.4 Ak je Dielo zhotovované na nehnuteľnosti Objednávateľa, alebo na nehnuteľnosti, ktorú Objednávateľ obstaral, znáša nebezpečenstvo škody na zhotovovanom Diele Objednávateľ, aj keď nie je jeho vlastníkom v zmysle ustanovení týchto Podmienok; v ostatných prípadoch prechádza nebezpečenstvo škody na Objednávateľa okamžikom prevzatia Diela, resp. okamžikom, kedy sa Objednávateľ dostal do omeškania so splnením jeho povinnosti si Dielo prevziať. Ustanovenia bodov 11.1 a 11.2 tohto článku a ustanovenia bodov 7.1 a 7.2 v čl. VII. týchto Podmienok platia aj v prípade, ak je Dielo zhotovované na nehnuteľnosti Objednávateľa, alebo na nehnuteľnosti, ktorú Objednávateľ obstaral, tj. vlastnícke právo k Tovaru, resp. veciam tvoriach Dielo, zostáva spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. až do okamžiku uhradenia celej Kúpnej ceny / Ceny Diela Zákazníkom a súčasne splnení všetkých záväzkov Zákazníka vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy / Zmluvy o dielo (vrátane zmluvných pokút, sankcií či náhrady škody).
11.5 Ak záväzok vykonať Dielo zanikne v priebehu vykonávania Diela, a k zhotovovanému Dielu má vlastnícke právo Objednávateľ a Dielo alebo jeho časti vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť Zhotoviteľovi (napr. z dôvodov uvedených v bode 11.3), je Objednávateľ povinný uhradiť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. to, o čo sa Objednávateľ zhotovovaním Diela obohatil, bez ohľadu na to, kto zodpovedá za dôvod zániku záväzku.
11.6 V prípade, že vlastnícke právo k Dielu prechádza na Objednávateľa v zmysle tohto článku až po prevzatí Diela, a počas vykonávania Diela by bol držiteľom Diela Objednávateľ, stáva sa Objednávateľ oprávneným držiteľom Diela až do okamžiku nadobudnutia jeho vlastníckeho práva k Dielu podľa príslušných ustanovení tohto článku, resp. čl. VII. týchto Podmienok, príp. do okamžiku vzniku povinnosti Objednávateľa vrátiť Dielo spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. . Ustanovenia tohto bodu a bodov 11.7 až 11.8 platia aj na jednotlivé veci, ktoré tvoria Dielo alebo sú potrebné k vykonaniu Diela (napr. vonkajšie a vnútorné klimatizačné jednotky), ako aj na časti Diela.
11.7 V čase, kedy je Objednávateľ držiteľom (oprávneným alebo neoprávneným) Diela, ale ešte nie je jeho vlastníkom, je Objednávateľ povinný udržiavať Dielo na svoje náklady v riadnom a prevádzkyschopnom stave a zdržať sa akýchkoľvek činností, ktoré by Dielo poškodili či znížili jeho hodnotu. Do okamžiku, kedy sa Objednávateľ stane vlastníkom Diela, nie je Objednávateľ oprávnený umožniť nakladanie či užívanie Diela či jeho časti tretej osobe, nesmie Dielo odovzdať tretej osobe, nesmie previesť úplatne alebo bezúplatne vlastnícke právo k Dielu či jeho časti na tretiu osobu, zriadiť na Dielo záložné právo, predkupné právo, či Dielo iným spôsobom zaťažiť, učiniť predmetom zabezpečovacieho prevodu práva či vykonať s Dielom akúkoľvek inú dispozíciu, ktorá by zhoršila alebo znemožnila postavenie spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. ako vlastníka Diela a obmedzila či znemožnila jeho možnosť prevziať Dielo späť od Objednávateľa v prípade odstúpenia od Zmluvy spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. . V prípade zvýšenia hodnoty Diela v dôsledku konania Objednávateľa ako držiteľa (oprávneného či neoprávneného) Diela, a v prípade vzniku povinnosti Objednávateľa vrátiť Dielo späť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. (napr. v dôsledku odstúpenia od Zmluvy), nevznikne spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. akýkoľvek záväzok uhradiť Objednávateľovi náklady spojené so zvýšením hodnoty Diela.
11.8 Ak Objednávateľ poruší ktorúkoľvek z povinností uvedených v bode 11.7 tohto článku, vznikne spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. nárok na zmluvnú pokutu voči Objednávateľovi vo výške Ceny za Dielo a príslušnej sadzby DPH, a to najmä ak napriek tomu, že nie je vlastníkom Diela, toto Dielo alebo jeho časť prevedie na tretiu osobu či vykoná iné úkony alebo dispozície s Dielom, v dôsledku ktorých k Dielu alebo jeho časti nadobudne vlastnícke právo, právo držby alebo právo užívania tretia osoba. Vznik a trvanie nároku spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. na náhradu škody a zaplatenie Ceny za Dielo ustanoveniami tohto bodu nie sú dotknuté. Nárok Bytservis 2M s.r.o. na zmluvnú pokutu podľa tohto bodu vzniká okamžikom porušenia povinnosti Objednávateľa. Tam, kde sa v tomto bode hovorí o „Diele“, myslí sa tým aj časť Diela, ako aj jednotlivé veci tvoriace Dielo, resp. jednotlivé veci potrebné k vykonaniu Diela (najmä vonkajšie a vnútorné klimatizačné jednotky).
11.9 Ak Objednávateľ poruší ktorúkoľvek z povinností uvedených v bode 11.7 tohto článku, zodpovedá spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. za všetky náklady spojené s uplatnením vlastníckeho práva Bytservis 2M s.r.o. k Dielu, a to najmä ak napriek tomu, že nie je vlastníkom Diela, umožní tretej osobe s Dielom nakladať či ho užívať (napr. dá Dielo do nájmu, pôžičky, prevedie ho, apod.). Objednávateľ je v takom prípade súčasne povinný previesť na Bytservis 2M s.r.o. všetok prospech, ktorý od tretej osoby obdržal ako protihodnotu za to, že umožnil tretej osobe nakladať či užívať Dielo (napr. nájomné), či Dielo na tretiu osobu previedol (napr. kúpna cena). Vznik a trvanie nároku spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. na náhradu škody a zaplatenie Ceny za Dielo, ako aj práva Bytservis 2M s.r.o. podľa bodu 11.8 tohto článku nie sú ustanoveniami tohto bodu dotknuté. Nároky Bytservis 2M s.r.o. na náhradu nákladov a vydanie prospechu podľa tohto bodu vznikajú okamžikom porušenia povinnosti Objednávateľa.
11.10 Nároky spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. na zmluvné pokuty a iné nároky Bytservis 2M s.r.o. voči Objednávateľovi podľa tohto článku, ako aj prípadný nárok Bytservis 2M s.r.o. na náhradu škody spôsobenej v dôsledku porušenia povinností Objednávateľa uvedenými v tomto článku, sa kumulujú, trvajú aj po zaplatení celej Ceny Diela Objednávateľom (resp. po nadobudnutí vlastníckeho práva Objednávateľa k Dielu), a trvajú aj v prípade zániku Zmluvy z dôvodu odstúpenia od Zmluvy ktoroukoľvek Zmluvnou stranou. Spoločné ustanovenia pre Kúpnu zmluvu aj Zmluvu o dielo
Článok XII. Zodpovednosť za vady a záruka
12.1 Bytservis 2M s.r.o. zodpovedá za vady Tovaru, ktoré má Tovar v okamžiku prevzatia Tovaru Zákazníkom. Bytservis 2M s.r.o. nezodpovedá za vady Tovaru, o ktorých Zákazník v čase uzavretia Kúpnej zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa Kúpna zmluva uzatvárala, musel vedieť.
12.2 Bytservis 2M s.r.o. zodpovedá za vady Diela, ktoré má Dielo v okamžiku jeho prevzatia Diela Zákazníkom.
12.3 Bytservis 2M s.r.o. môže poskytnúť Zákazníkovi záruku, že Tovar alebo Dielo bude mať po určitú dobu obvyklé alebo dohodnuté vlastnosti alebo budú použiteľné pre obvyklý alebo dohodnutý účel podľa týchto Podmienok (ďalej len „záruka“); záruka môže byť udelená len v písomnej forme, a to buď spravidla samostatným Záručným listom, príp. priamo v Zmluve uzavretej v písomnej forme, alebo v Odovzdávacom liste, ktoré budú podpísané spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o.. V prípade poskytnutia záruky podľa predchádzajúcej vety zodpovedá Bytservis 2M s.r.o. aj za vady Diela a Tovaru, ktoré vzniknú v čase uvedenom v záruke, najmä v čase uvedenom na Záručnom liste.
12.4 Ak je Zákazník Spotrebiteľom, záručná doba na Tovar alebo Dielo trvá 24 mesiacov odo dňa prevzatia Tovaru alebo Diela Zákazníkom.
12.5 Bytservis 2M s.r.o. nezodpovedá za vady spôsobené neoprávneným alebo neodborným zásahom Zákazníka alebo tretej osoby do Tovaru alebo Diela, používaním Tovaru alebo Diela v rozpore s návodom na použitie, vniknutím cudzích látok do Tovaru alebo Diela, nesprávnou údržbou, neodvratnou živelnou udalosťou, mechanickým poškodením spôsobeným vinou Zákazníka alebo tretej osoby. Bytservis 2M s.r.o. nezodpovedá za vady Tovaru alebo Diela, na ktorom boli porušené plomby alebo iné ochranné prvky umiestnené na Tovare alebo Diele za účelom zistenia neodbornej montáže alebo manipulácie, ak Tovar či Dielo takého plomby, príp. iné ochranné prvky, obsahoval pri prevzatí Tovaru alebo Diela Zákazníkom.
12.6 V prípade, ak sa v priebehu opravy, resp. odstraňovania vád zistí, že Bytservis 2M s.r.o. za predmetnú vadu nezodpovedá, je Zákazník povinný uhradiť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. všetky náklady súvisiace s opravou Tovaru alebo Diela, resp. s odstraňovaním ich vád.
Článok XIII. Reklamačný poriadok
13.1 Zákazník je povinný za účelom zistenia vád vykonať prehliadku prevzatého Tovaru alebo Diela s odbornou starostlivosťou pri prevzatí Tovaru alebo Diela.
13.2 Vady Tovaru alebo Diela, za ktoré zodpovedá Bytservis 2M s.r.o., je Zákazník povinný po ich zistení bezodkladne, najneskôr však do 3 pracovných dní odo dňa ich zistenia, písomne informovať spoločnosť Bytservis 2M s.r.o., doručením písomného oznámenia o reklamácii na Kontaktnú adresu Bytservis 2M s.r.o., ktoré musí byť obsahovať aspoň nasledovné údaje:
a) identifikácia Zákazníka,
b) identifikácia reklamovaného Tovaru alebo Diela,
c) číslo Faktúry (príp. Dodacieho listu a Zmluvy) vzťahujúcej sa k reklamovanému Tovaru alebo Dielu,
d) deň prevzatia Tovaru alebo Diela,
e) dostatočný a nezameniteľný popis reklamovanej vady,
f) dátum a podpis osoby oprávnenej konať za Zákazníka (ďalej len „Oznámenie o reklamácii“).
Reklamácia sa vzťahuje len na tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje – zastavaný produkt) reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa spotrebiteľ riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
Oznámenie o reklamácii musí byť vyhotovené v písomnej forme a musí obsahovať všetky vyššie uvedené údaje, inak sa nebude považovať za úplné. Oznámenie o reklamácii doručené Bytservis 2M s.r.o. elektronickou formou (e-mailom) je neúčinné, ibaže spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. elektronickou formou (e-mailom) potvrdí Zákazníkovi prijatie Oznámenia o reklamácii najneskôr do 2 pracovných dní od obdržania e-mailu s Oznámením o reklamácii. Ak Oznámenie o reklamácii nebude vyhotovené v dohodnutej forme, nebude obsahovať všetky náležitosti podľa tohto bodu, a nebude doručené spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. v stanovenej lehote, nebude sa pre účely týchto Podmienok považovať za účinné, spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. k nemu nemusí prihliadať a nevznikne jej povinnosť odstrániť vady Tovaru alebo Diela. V zmysle ustanovení tohto bodu sa lehotou „bez zbytočného odkladu“ podľa § 428 a § 562 Obchodného zákonníku rozumie lehota 3 pracovných dní. Zmluvné strany berú na vedomie a súhlasia s tým, že pokiaľ Zákazník neoznámi vady spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. spôsobom a v lehote uvedenej v tomto bode, nemôže byť v zmysle § 428 a §563 Obchodného zákonníka právo Zákazníka z vád Tovaru alebo Diela priznané v súdnom konaní. V záujme odstránenia pochybností platí, že správa o vadách Tovaru alebo Diela v zmysle § 428 Obchodného zákonníka sa považuje Oznámenie o reklamácii podľa tohto bodu.
13.3 V prípade právnych vád Tovaru v zmysle § 433 Obchodného zákonníka, resp. právnych vád Diela v zmysle § 563 ods. 2 Obchodného zákonníka, je Zákazník povinný bezodkladne, najneskôr však do 3 pracovných dní, odo dňa kedy právne vady zistil alebo sa o nich dozvedel od tretej osoby uplatňujúcej jej právo, tieto vady oznámiť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. doručením písomného v Oznámenia o reklamácii; ustanovenia týkajúce sa Oznámenia o reklamácii uvedené v bode 13.2 tohto článku platia analogicky.
13.4 V prípade, že sa Zákazník dozvie o ďalších vadách Tovaru alebo Diela po doručení Oznámenia o reklamácii týkajúceho sa iných vád, je Zákazník povinný postupovať ohľadom ďalších vád primerane podľa bodov 13.1 až 13.3 tohto článku a doručiť Bytservis 2M s.r.o. ďalšie Oznámenie o reklamácii týkajúce sa nových vád.
13.5 Zmluvné strany berú na vedomie a súhlasia, že nesplnenie podmienok a lehôt pre zistenie a oznámenie vád uvedených v bodoch 13.1 až 13.4 tohto článku Zákazníkom, príp. iné porušenie povinností Zákazníka v týchto ustanoveniach uvedených, tj. najmä nedoručenie úplného Oznámenia o reklamácii na Kontaktnú adresu Bytservis 2M s.r.o. v dohodnutej lehote a forme, bude sa považovať pre účely uplatňovania nárokov Zákazníka z vád Tovaru alebo Diela za neúčinné a oneskorené, a bude mať za dôsledok, že práva Zákazníka z vád nebudú priznané v súdnom konaní, Bytservis 2M s.r.o. nebude povinná k uplatneným vadám prihliadať a nároky Zákazníka na uplatnenie práv z týchto vád voči spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. zaniknú.
13.6 Zákazník je povinný v rovnakej lehote podľa bodov 13.2 tohto článku umožniť Bytservis 2M s.r.o. prehliadku reklamovaného Tovaru alebo Diela tým spôsobom, že Tovar alebo Dielo odovzdá Bytservis 2M s.r.o. za účelom zistenia oprávnenosti reklamácie, a to spolu s doručením Oznámenia o reklamácii. Pokiaľ odovzdanie Tovaru alebo Diela spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. nie je možné, je Zákazník povinný umožniť Bytservis 2M s.r.o. obhliadku Tovaru alebo Diela ihneď po zistení vady, a to až do uplynutia lehoty 30 dní odo dňa doručenia úplného a účinného Oznámenia reklamácii spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. .
13.7 Spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. je povinná najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia úplného a účinného Oznámenia o reklamácii v zmysle bodu 13.2 tohto článku rozhodnúť o oprávnenosti reklamácie Zákazníka a toto rozhodnutie v uvedenej lehote odoslať Zákazníkovi v písomnej forme na Kontaktnú adresu Zákazníka (ďalej len „Rozhodnutie o reklamácii“).
13.8 Ak bude reklamácia oprávnená, Bytservis 2M s.r.o. v Rozhodnutí o reklamácii uvedie, že reklamáciu uznáva a zároveň určí primeranú lehotu a spôsob odstránenia vady Tovaru alebo Diela. V prípade oprávnenej reklamácie hradí Bytservis 2M s.r.o. všetky náklady na odstránenie vád Tovaru alebo Diela.
13.9 Reklamácia však nemusí byť spoločnosťou Bytservis 2M s.r.o. uznaná najmä v nasledujúcich prípadoch:
a) Zákazník nevykonal odbornú prehliadku podľa bodu 13.1 tohto článku,
b) Zákazník nemal ponorenú hadičku od kondenzu, alebo v prípade, že zákazník nemá servisný otvor pri zavedenom kondenze do odpadu.
c) Zákazník nemal dostatočný spád kondenzu (min. spád 1-2 cm na m v celej dĺžke kondenznej trasy) alebo v prípade upchatia kondenzu hmyzom. Záruka sa nevzťahuje ani na prípad, kedy zákazník počas silného vetra počuje rôzne zvuky z vnútornej jednotky. Ak je kondenz vyvedený von, je to prirodzeným javom.
d) Zákazník uplatnil reklamáciu oneskorene alebo neúplne, resp. nesplnil podmienky pre uplatnenie reklamácií podľa tohto článku,
e) vada vznikla po prechode nebezpečenstva škody na Tovare alebo Diele, resp. po uplynutí záručnej doby, ak bola Zákazníkovi záručná doba v súlade s Podmienkami poskytnutá,
f) Bytservis 2M s.r.o. v zmysle týchto Podmienok a všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky nezodpovedá za reklamovanú vadu,
g) reklamovaná vada bola spôsobená v dôsledku porušenia povinností Zákazníka stanovených v týchto Podmienkach, príp. vo všeobecne záväzných právnych predpisoch Slovenskej republiky.
13.10 Ak spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. neodošle Zákazníkovi v lehote a spôsobom uvedeným v bode 13.7 tohto článku Rozhodnutie o reklamácii, z ktorého jednoznačne vyplýva, že reklamáciu uznáva, platí, že spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. reklamáciu neuznala.
13.11 Zákazník je povinný poskytnúť Bytservis 2M s.r.o. všetku potrebnú súčinnosť k tomu, aby Bytservis 2M s.r.o. mohla v dohodnutej lehote podľa bodu 13.7 rozhodnúť o oprávnenosti reklamácie a reklamáciu riadne vyriešiť. Po dobu omeškania Zákazníka s poskytnutím potrebnej súčinnosti sa predlžujú všetky zmluvné aj zákonné lehoty pre Bytservis 2M s.r.o. týkajúce sa reklamácií a nárokov z vád.
Článok XIV. Nároky z vád Tovaru alebo Diela
14.1 Pre účely uplatňovania nárokov z vád Tovaru alebo Diela sa za podstatné porušenie Zmluvy považuje taká vada, ktorá úplne znemožňuje užívanie Tovaru/Diela alebo taká vada, ktorá znamená, že Tovar/Dielo nemá takú špecifickú (nadštandardnú) vlastnosť, ktorá bola výslovne dohodnutá Zmluvnými stranami v samotnej písomnej Zmluve v súlade s týmito Podmienkami (bod 5.2 alebo 9.3 Podmienok).
14.2 Vady Tovaru/Diela, ktoré nespadajú pod vady podľa bodu 14.1 tohto článku, sa považujú za nepodstatné porušenie Zmluvy. Zmluvné strany sa dohodli, že v pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie Zmluvy v dôsledku vád Tovaru/Diela nie je podstatné. Za pochybnosti podľa predchádzajúcej vety sa považuje aj prípad ak sa Zákazník domnieva, že ide v dôsledku vady o podstatné porušeni Zmluvy, ale Bytservis 2M s.r.o. v Rozhodnutí o reklamácii výslovne neuvedie, že ide o podstatné porušenie Zmluvy.
14.3 Ak je dodaním Tovaru alebo Diela s vadami porušená Zmluva nepodstatným spôsobom, môže Zákazník požadovať najskôr iba:
a) dodanie chýbajúceho Tovaru, resp. chýbajúcich častí Tovaru,
b) dodanie chýbajúcich častí Diela, alebo
c) odstránenie ostatných vád Tovaru/Diela.
14.4 Spoločnosť Bytservis 2M s.r.o. má na dodanie chýbajúceho Tovar (jeho častí), resp. chýbajúcich častí Diela, a na odstránenie ostatných vád Tovaru/Diela lehotu najmenej 30 kalendárnych dní odo dňa obdržania účinného Oznámenia o reklamácii; za primeranú lehotu v zmysle § 437 ods. 3 Obchodného zákonníka sa tak dohodou Zmluvných strán rozumie lehota najmenej 30 kalendárnych dní. Lehota uvedená v tomto bode platí pre všetky vady, tj. bez ohľadu na to, či predstavujú podstatné či nepodstatné porušenie Zmluvy.
14.5 Bytservis 2M s.r.o. je oprávnená v tejto lehote na odstránenie vád podľa bodu 14.4 tohto článku písomne alebo elektronicky e-mailom oznámiť Zákazníkovi, že dodá chýbajúce časti alebo odstráni vady v lehote dlhšej ako 30 kalendárnych dní. Ak Kupujúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 3 pracovných dní po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi písomne Bytservis 2M s.r.o. svoj nesúhlas, má toto oznámenie v zmysle § 437 ods. 3 a 4 Obchodného zákonníka účinok určenia lehoty na odstránenie vád Tovaru a je pre Zákazníka záväzné. Zákazník je oprávnený svoj nesúhlas podľa predchádzajúcej vety oznámiť Bytservis 2M s.r.o. aj elektronicky na Kontaktný e-mail Bytservis 2M s.r.o. v prípade, ak oznámenie spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. podľa prvej vety tohto bodu bolo učinené tiež elektronicky e-mailom.
14.6 O dodaní chýbajúceho Tovaru, resp. chýbajúcich častí Diela, a o odstránení ostatných vád Tovaru/Diela sú obidve Zmluvné strany povinné podpísať písomný odovzdávací protokol, ktorý bude obsahovať najmenej špecifikáciu dodania chýbajúceho Tovaru/Diela alebo ich chýbajúcich častí, dátum ich dodania, resp. dátum odstránenia vád a podpisy obidvoch Zmluvných strán.
14.7 Ak Bytservis 2M s.r.o. neodstráni vady v lehote podľa bodov 14.4 alebo 14.5 tohto článku, alebo Bytservis 2M s.r.o. písomne alebo elektronicky oznámi Zákazníkovi, že vady neodstráni, môže Zákazník uplatniť nárok na primeranú zľavu z Kúpnej ceny, resp. Ceny za Dielo, alebo odstúpiť od Zmluvy ak upozornil Bytservis 2M s.r.o. na jeho úmysel odstúpiť od Zmluvy v účinnom Oznámení o reklamácii, alebo v oznámení o nesúhlase učineného podľa bodu 14.5 tohto článku, a sú splnené všetky podmienky uvedené v bode 14.9 tohto článku.
14.8 Ak je dodaním Tovaru lebo Diela s vadami porušená Zmluva podstatným spôsobom v zmysle bodu 14.1 tohto článku, môže Zákazník: požadovať odstránenie vád dodaním náhradného Tovaru, dodanie chýbajúceho Tovaru a požadovať odstránenie právnych vád Tovaru, požadovať odstránenie vád vykonaním náhradného Diela, len ak Dielo vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť alebo odovzdať spoločnosti Bytservis 2M s.r.o., dodanie chýbajúcich častí Diela a požadovať odstránenie právnych vád Diela požadovať odstránenie vád opravou Tovaru alebo Diela, ak sú vady opraviteľné, požadovať primeranú zľavu z Kúpnej ceny Tovaru, resp. Ceny za Dielo, odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak sú splnené podmienky bodu 14.4 tohto článku, odstúpiť od Zmluvy o dielo, ak je možné Dielo vrátiť alebo odovzdať späť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. a sú splnené podmienky bodu 14.4 tohto článku. Voľbu medzi vyššie uvedenými nárokmi môže učiniť Zákazník len ak ju oznámi spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. včas v účinnom Oznámení o reklamácii podľa tohto článku, inak má Zákazník nároky z vád ako pri nepodstatnom porušení Zmluvy a voľba nárokov náleží spoločnosti Bytservis 2M s.r.o., ktorá je oprávnená ju určiť jednostranne. Voľbu učinenú Zákazníkom v Oznámení o reklamácii nemôže Zákazník neskôr meniť bez písomného súhlasu Bytservis 2M s.r.o. .
14.9 Odstúpiť od Zmluvy podľa bodu 14.8 písm. e) alebo f) tohto článku môže Zákazník len v prípade, ak budú splnené všetky nasledujúce podmienky: Zákazník uplatnil reklamovanú vadu účinným Oznámením o reklamácii (tj. včasným a úplným), ktoré obsahovalo aj jednoznačnú a nezameniteľnú voľbu Zákazníka odstúpiť od Zmluvy, pričom sa v zmysle týchto Podmienok jedná o porušenie Zmluvy podstatným spôsobom, Zákazník môže Tovar/Dielo okamžite vrátiť spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. v rovnakom stave, v akom ho od Bytservis 2M s.r.o. prevzal, a to vrátane všetkých manuálov, návodov na použitie či inej dokumentácie, ktorú obdržal pri prevzatí Tovaru/Diela, ak prešlo k Tovaru/Dielu vlastnícke právo na Zákazníka, Zákazník môže okamžite na Bytservis 2M s.r.o. previesť späť vlastnícke právo k Tovaru/Dielu jeho odovzdaním spoločnosti Bytservis 2M s.r.o. .
Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje – zastavaný produkt) reklamovaný produkt čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu.V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.